Na intensieve dagen leren heb ik dan eindelijk de theorie voor het rijbewijs D. Ook heb ik gelijk de Code 95 gehaald die nodig is wanneer je beroepsmatig van het rijbewijs D gebruik wil gaan maken.
Om dit te behalen moet je 3x examen doen bij het CBR.
Ik zat er echt wel over in. De theorie van de motor heb ik 2x moeten doen. En deze Modules zijn een stuk lastiger dan voor de motor. Toch is het mij gelukt om alle 3 de Modules in 1x te halen. Bij elke Module krijg je 65 vragen waarvan je er 13 fout mag hebben. Bij Module 1 had ik 5 fout. Bij Module 2 had ik er 3 fout. En bij de laatste, wat ook de lastigste was had ik er 10 fout. Nou, dan is het een hele opluchting als je het groene duimpje omhoog ziet op de monitor bij het CBR.
Nu gaat het praktijkgedeelte van de opleiding beginnen.
Ik moest alleen nog één dingetje doen voordat ik daar mee kon beginnen. Zorgen dat ik de tijd heb om de lessen en het examen te volgen, en het afscheid nemen van Willemsen de Koning. Gelukkig kwam ik er met WdK uit en heb ik de laatste 3,5 weken van de laatste maand (opzegtermijn) een deel van mijn vrije dagen die ik nog heb staan kunnen inwisselen. Mij laatste werkdag bij WdK is dan 5 november. De volgende dag heb ik mijn eerste praktijkles in Nieuwegein. Het eerste examen is dan al op 27 november én 28 november. Ja, 2 dagen! De eerste voor het 'normale' D examen en de volgende dag het examen voor besloten terrein en de Praktische testen.
Als ik dat alles met succes heb doorlopen, dan kom ik in dienst bij Keolis en wordt mijn Leerovereenkomst dus omgezet in een Arbeidsovereenkomst. Vanaf die tijd kun je mij dus zien rijden in een bus in de provincie Utrecht 😊