Contact:

Gemiddeld weerbeeld in NL:

De "NIEUWE" auto

Naast een motor uit het verleden nu ook een andere auto uit het verleden. Deze CLK komt uit 1999 en is dus een auto uit de vorige eeuw. Het model trekt mij erg aan en zeker ook de prestaties van deze 3,2L motor. Wanneer ik rustig aan doe zal hij niet meer verbruiken dan de Nissan Micra. Dan wel alleen op de snelweg.

Fun Facts (op moment van schrijven 4-6-25)
2.394.020 voertuigen in deze kleur
1.004.869 voertuigen zijn ouder
504.928 voertuigen zijn sneller
Er zijn slechts 3 voertuigen van deze combinatie van merk, type en kleur in Nederland en,
De gemiddelde eigenaar is 51 jaar oud.

Wat zegt ChatGPT over deze auto:
De Mercedes-Benz CLK 320 W208 is een luxe coupé die geproduceerd werd tussen 1997 en 2003. Het model combineert de elegante stijl van een coupé met het comfort en de techniek van de Mercedes E-Klasse.

De CLK 320 staat bekend om zijn soepele motor, comfortabele rijgedrag en stijlvolle uitstraling. Het interieur is luxueus afgewerkt met leer en houtaccenten. Ondanks zijn leeftijd blijft dit model populair onder liefhebbers van klassieke Mercedes-modellen.
De auto biedt een comfortabele en verfijnde rijervaring. De 3.2-liter V6 levert genoeg kracht voor vlotte prestaties, met een stille en soepele loop. Hij is niet bedoeld als pure sportwagen, maar eerder als een luxe cruiser – ideaal voor lange ritten of ontspannen toertochten.

Over het algemeen is de CLK 320 vrij betrouwbaar als hij goed is onderhouden. Regelmatige oliewissels, controles op roest, en het bijhouden van elektronica zijn belangrijk om hem in goede staat te houden. Onderdelen zijn nog goed verkrijgbaar, mede doordat de CLK veel techniek deelt met de E-Klasse.

Mercedes Benz

CLK 320 Elegance (W208)

Op naam sinds

31 mei 2025 (3e eigenaar)

Kenteken

XP-XH-66

Bouwjaar

1999

Motortype

3,199 cc, V6, 18 kleppen

Vermogen

224 pk (165 kw) / 5600 tpm

Max Koppel

315 Nm / 3000 tpm

Topsnelheid

240 km/h

0 - 100 km/h

7,4 Seconden

Gewicht

1.395 kg

Lengte

4,5 Meter

Breedte

1,7 Meter

Hoogte

1,3 Meter

Geluidsniveau

73 dB(A)

Aantal Zitplaatsen

4

Model Carrosserie

Coupé

Aantal Deuren

2

Transmissie

Automaat 5 versnellingen

Kleur

Officieel: Smaragdschwarz (code 189).
Een donkere groen-zwarte metalic lak.

Interieur

O.a. leer, verwarmde en electrische stoelen,
gescheiden klimaatregeling.

Dit is gedaan

Opeens sloeg de auto af. Ik kon hem wel weer starten maar hij liep niet lekker. En spontaan sloeg hij weer af. Na wat gezoek bleek het de MAF te zijn. Op Ebay eentje gevonden voor een leuk prijsje en besteld. Deze moest uit Frankrijk komen en was redelijk snel hier geleverd.
Helaas was dit niet de afgebeelde versie. Deze kan je bij Aliexpress bestellen voor een tientje. Er zat ook geen temperatuur sensor op dus werkte hij niet goed. Nu al weer een tijd bezig om het geld terug te krijgen.
Op Amazon kwam ik de juiste MAF tegen als 2e kansje. Dus gelukkig toch nog voor een leuk prijsje kunnen krijgen.
De auto doet het weer perfect.

Dit moet nog gebeuren

>>

Backlight verlichting

De verlichting achter en op de knop voor het licht werkt niet. Zal elleen een klein lampje zijn. Wel weer een hele toer om alles los te halen ben ik bang.

>>

Blanke lak voorbumper

Op de voorbumper laat de blanke lak los. War opschuren, polijsten en een nieuwe laag blanke lak aanbrengen.

>>

Rond het sleutelgat kofferdeksel

Rondom het sleutelgat op de kofferbak vormt zich nu wat oppervlakkige roest. Die zal ik goed moeten aanpakken om het roesten echt te stoppen. Dit betekend slot er uit en waarschijnlijk de hele achterkant van de achterklep spuiten.

>>

Spatborden

Op de randen van de spadborden zit een kraag(je) met roest. Dit type CLK is erom berucht dat dit gaat gebeuren. Deze is daarom ook geen uitzondering.

Alle roest zal aangepakt moeten worden en indien nodig met glasvezel de vorm vanhet spadbord herstellen. Afwerken met plamuur en dan grondverf, lak en blanke lak. En uiteraard tussendoor schuren.

Of, er komen 2 vervangende spatborden op. Nieuw of roestvrij van de sloop.