Contact:

0 Items
(foto) Winkelwagen is leeg.

De "NIEUWE" auto

Naast een motor uit het verleden nu ook een andere auto uit het verleden. Deze CLK komt uit 1999 en is dus een auto uit de vorige eeuw. Het model trekt mij erg aan en zeker ook de prestaties van deze 3,2L motor. Wanneer ik rustig aan doe zal hij niet meer verbruiken dan de Nissan Micra. Dan wel alleen op de snelweg.

Fun Facts (op moment van schrijven 4-6-25)
2.394.020 voertuigen in deze kleur
1.004.869 voertuigen zijn ouder
504.928 voertuigen zijn sneller
Er zijn slechts 3 voertuigen van deze combinatie van merk, type en kleur in Nederland en,
De gemiddelde eigenaar is 51 jaar oud.

Wat zegt ChatGPT over deze auto:
De Mercedes-Benz CLK 320 W208 is een luxe coupé die geproduceerd werd tussen 1997 en 2003. Het model combineert de elegante stijl van een coupé met het comfort en de techniek van de Mercedes E-Klasse.

De CLK 320 staat bekend om zijn soepele motor, comfortabele rijgedrag en stijlvolle uitstraling. Het interieur is luxueus afgewerkt met leer en houtaccenten. Ondanks zijn leeftijd blijft dit model populair onder liefhebbers van klassieke Mercedes-modellen.
De auto biedt een comfortabele en verfijnde rijervaring. De 3.2-liter V6 levert genoeg kracht voor vlotte prestaties, met een stille en soepele loop. Hij is niet bedoeld als pure sportwagen, maar eerder als een luxe cruiser – ideaal voor lange ritten of ontspannen toertochten.

Over het algemeen is de CLK 320 vrij betrouwbaar als hij goed is onderhouden. Regelmatige oliewissels, controles op roest, en het bijhouden van elektronica zijn belangrijk om hem in goede staat te houden. Onderdelen zijn nog goed verkrijgbaar, mede doordat de CLK veel techniek deelt met de E-Klasse.

Mercedes Benz

CLK 320 Elegance (W208)

Op naam sinds

31 mei 2025 (3e eigenaar)

Kenteken

XP-XH-66

Bouwjaar

1999

Motortype

3,199 cc, V6, 3 kleppen p/c

Vermogen

224 pk (165 kw) / 5600 tpm

Max Koppel

315 Nm / 3000 tpm

Topsnelheid

240 km/h

0 - 100 km/h

7,4 Seconden

Gewicht

1.395 kg

Lengte

4,5 Meter

Breedte

1,7 Meter

Hoogte

1,3 Meter

Geluidsniveau

73 dB(A)

Aantal Zitplaatsen

4

Model Carrosserie

Coupé

Aantal Deuren

2

Transmissie

Automaat 5 versnellingen

Kleur

Officieel: Smaragdschwarz (code 189).
Een donkere groen-zwarte metalic lak.

Interieur

O.a. leer, verwarmde en electrische stoelen,
gescheiden klimaatregeling.

Dit is (al) gedaan

Gisteren had de multiriem iets van, doe het zelf maar! ik stop er mee! Ik hoorde wel iets wat leek op steentjes die in de band zaten en los kwamen en tegen het spadbord schoten. Tot dat het lampje van de accu ging branden en de stuurbekrachtiging het niet meer deed. Ik had toen al een vermoeden.
En terrecht. De riem was uiteen gespat. Vandaag gelijk een nieuwe gehaald en gemonteerd.

Dit moet nog gebeuren

>>

Kabaal rond de motor

De katrol is vervangen. Het resterende geluid is vrijwel zeker de dynamo. Die is dus als volgende aan de beurt.

>>

Airco

De airco werkt helamaal niet. Dit kan te makenhebben met het geluid in de motorruimte.

>>

Stuurbekrachtiging reservoir

Het reservoir voor de vloeistof voor de stuurbekrachtiging moet denk ik ook vervangen worden. Na het verwisselen van alleen de vloeistof is het sturen er helaas niet echt lichter op geworden. Na wat zoeken op internet vernomen dat er in dit reservoir een filter zit. Deze kan ook vol met vuil zitten.

>>

Zonneklepjes

Op alle 2 de zonneklepjes ontbreek het afdekplepje. Is noet zo erg maar staat slordig. Kom ik er ooit een paar tegen voor een normale prijs, dan worden die vervangen.

>>

Backlight verlichting

De verlichting achter en op de knop voor het licht werkt niet. Zal elleen een klein lampje zijn. Wel weer een hele toer om alles los te halen ben ik bang.

>>

Speakers in deuren

Zeker 2 van de 4 speakers zijn niet meer in orde. Deze ploffen als er ook maar iets van bas door de speakers moet komen. Er zitten 2 maten in iedere deur.

>>

Blanke lak voorbumper

Op de voorbumper laat de blanke lak los. War opschuren, polijsten en een nieuwe laag blanke lak aanbrengen.

>>

Rond het sleutelgat kofferdeksel

Rondom het sleutelgat op de kofferbak vormt zich nu wat oppervlakkige roest. Die zal ik goed moeten aanpakken om het roesten echt te stoppen. Dit betekend slot er uit en waarschijnlijk de hele achterkant van de achterklep spuiten.

>>

Spatborden

Op de randen van de spadborden zit een kraag(je) met roest. Dit type CLK is erom berucht dat dit gaat gebeuren. Deze is daarom ook geen uitzondering.

Alle roest zal aangepakt moeten worden en indien nodig met glasvezel de vorm vanhet spadbord herstellen. Afwerken met plamuur en dan grondverf, lak en blanke lak. En uiteraard tussendoor schuren.

Of, er komen 2 vervangende spatborden op. Nieuw of roestvrij van de sloop.