Fun Facts (op moment van schrijven 4-6-25)
2.394.020 voertuigen in deze kleur
1.004.869 voertuigen zijn ouder
504.928 voertuigen zijn sneller
Er zijn slechts 3 voertuigen van dit merk, type en kleur in Nederland en,
De gemiddelde eigenaar is 51 jaar oud.
Wat zegt ChatGPT over deze auto:
De Mercedes-Benz CLK 320 W208 is een luxe coupé die geproduceerd werd tussen 1997 en 2003. Het model combineert de elegante stijl van een coupé met het comfort en de techniek van de Mercedes E-Klasse.
De CLK 320 staat bekend om zijn soepele motor, comfortabele rijgedrag en stijlvolle uitstraling. Het interieur is luxueus afgewerkt met leer en houtaccenten. Ondanks zijn leeftijd blijft dit model populair onder liefhebbers van klassieke Mercedes-modellen.
De auto biedt een comfortabele en verfijnde rijervaring. De 3.2-liter V6 levert genoeg kracht voor vlotte prestaties, met een stille en soepele loop. Hij is niet bedoeld als pure sportwagen, maar eerder als een luxe cruiser – ideaal voor lange ritten of ontspannen toertochten.
Over het algemeen is de CLK 320 vrij betrouwbaar als hij goed is onderhouden. Regelmatige oliewissels, controles op roest, en het bijhouden van elektronica zijn belangrijk om hem in goede staat te houden. Onderdelen zijn nog goed verkrijgbaar, mede doordat de CLK veel techniek deelt met de E-Klasse.
Mercedes Benz | CLK 320 Elegance (W208) |
---|---|
Op naam sinds | 31 mei 2025 (3e eigenaar) |
Kenteken | XP-XH-66 |
Bouwjaar | 1999 |
Motortype | V6 |
Cilinder Inhoud | 3.199 |
Vermogen | 218 PK (160 KW) |
Topsnelheid | 240 km/h |
0 - 100 km/h | 7,4 Seconden |
Gewicht | 1.395 kg |
Lengte | 4,5 Meter |
Breedte | 1,7 Meter |
Hoogte | 1,3 Meter |
Geluidsniveau | 73 dB(A) |
Aantal Zitplaatsen | 4 |
Model Carrosserie | Coupé |
Aantal Deuren | 2 |
Transmissie | Automaat 5 versnellingen |
Kleur | Green black - metallic finish (189) |
Onderhoud gaat zeker komen. Maar nu nog even niet.
Zomaar
Zomaar
Zomaar
Zomaar
Nou, dat was geen overbodige luxe. De olie was echt aan vervanging toe. Het filter leek een aantal verversingen te zijn overgeslagen. Filter was blij dat zijn taak erop zat zeg maar.
Op de foto het nieuwe en het oude oliefilter.
Deze, samen met het luchtfilterhuis, was echt een smerige boel. Nu weer lekker schoon. Ik wil nog wel de letters weer zilver maken. Eerst maar eens kijken wat ik daar het beste voor kan gebruiken. De rest van de motorruimte komt later.
Het is op de foto moeilijk te zien. De linker kant is nieuwe olie, en de rechterkant is de oude. Deze is donker bruin geworden. Was dus tijd om te vernieuwen.
De bekerhouder moet met een druk op de knop omhoog komen. Nou, dus niet. Nu goed schoongemaakt en doet hij het wel.
Voor het QuadLoch hoesje hier, net als in de taxi, een plakker om de telefoon in te zetten. Nu nog zonder lader maar binnenkort met draadloos opladen.
Het is de bedoeling dat hier foto's komen van de gebreken die ik moet herstellen.
Hier een opsomming van wat er nogmoet gebeuren.
Op de voorbumper laat de blanke lak los. War opschuren, polijsten en een nieuwe laag blanke lak aanbrengen.
Rondom het sleutelgat op de kofferbak vormt zich nu wat oppervlakkige roest. Die zal ik goed moeten aanpakken om het roesten echt te stoppen. Dit betekend slot er uit en waarschijnlijk de hele achterkant van de achterklep spuiten.
Op de randen van de spadborden zit een kraag(je) met roest. Dit type CLK is erom berucht dat dit gaat gebeuren. Deze is daarom ook geen uitzondering.
Alle roest zal aangepakt moeten worden en indien nodig met glasvezel de vorm vanhet spadbord herstellen. Afwerken met plamuur en dan grondverf, lak en blanke lak. En uiteraard tussendoor schuren.
Wanneer de motor loopt is er een poelie die een jankend, schrapend geluid maakt. Het kan verschillende oorzken hebben als de Dynamo, Waterpomt, Stuurbekrachtigingspomp, Airocompressor of een spanrol. Kan er dan ook gelijk een nieuwe multiriem omleggen.