Over

Mijn Werk

Momenteel ben ik werkzaam bij Willemsen de Koning BV als Chauffeur school- en Contractvervoer. Dit houdt in dat ik schoolkinderen van en naar school vervoer, en bijvoorbeeld mensen van 's Heeren Loo. In het verleden had ik een vaste route die ik iedere dag moest rijden. Tegenwoordig heb ik geen vaste route meer. Nu krijg ik routes van collega's die ziek of vrij zijn. Het komt ook voor dat er tijdelijk geen chauffeur is of dat er problemen op of in de route zijn. Dan sturen ze mij om te zien of er een oplossing gevonden kan worden.

Het werk is geweldig. Helaas is het contractueel niet zo geweldig. Met 100 uur per maand op contract is er weinig zekerheid. Al werk ik wel 5 dagen in de week en komt het aantal uur per week wel rond de 36 gemiddeld. Zo zijn er dagen dat ik maar 6 uur per dag werk. Ook zijn er dagen dat ik 11 uur werk. 
Door die onzekerheid ben ik jammer genoeg wel continu op zoek naar ander werk. :(

Image
Image
Ook vervoer ik kinderen met gedragsproblemen.
OVER MIJN TAXI
Sinds augustus 2021 rij ik met een elektrische taxi. In het beging was ik erg moeilijk in een elektrisch voertuig te krijgen. Ik was blij met mijn Volkswagen Transporter diesel en wilde deze echt niet afgeven. Tot ik een belletje kreeg dat ik nu echt wel over moest en dat er nog 1 "Long Range" voertuig vrij was. Nam ik deze niet, dan kreeg ik binnen korte tijd een voertuig met een kleinere actieradius. Nou, toen toch maar gaan omruilen.
Nu rij ik sinds augustus 2021 in een Mercedes eVito. En eerlijk, het bevalt mij uitstekend. Enige nadeel is dat Willemsen de Koning (nog) geen laadpaal bij mij voor de deur wil zetten.

Ja, dus geen Evito meer.

Sinds april 2024 ben ik weer gaan rijden in een rolstoelbus. Het is een Mercedes Sprinter XXL 114 CDI.

Sinds er een nieuwe bestuurder, of zie iets dergelijks, in het bestuur van WdK zit, mag ik niet meer snelladen. Nu moet, moest ik een naar mijn mening te ver lopen om mijn bus aan een lader te zettten als ik thuis kwam. Ik ben daartegen in protest gegaan wat resulteerde in een rolstoelbus. De gemeente Veenendaal wil geen busjes meer die op diesel rijden. Een uitzondering is een rolstoelbus. Dus, heb ik nu een rolstoelbus.

Onderstaande info over de Evito zal worden vervangen door de gegevens van de Sprinter.

Type Voertuig

eVito Tourer Pro (Long Range)

Gewicht

2.690 KG

Vermogen

150 KW / 204 PK

Max. Koppel

362 Nm

Max. Snelheid

140 km/h (Fabriek Begrensd)

Actiradius

360 km (27,8 kWh/100km)

Type Motor

ZF EM6001
Image

Type Accu

Lithium-ion Batterij

Capaciteit

100 kWh (90 bruikbaar)

Laadtijd (AC)

+/- 10 uur (11kW)

Laadtijd (snellader)

+/- 60 min (110kW)

Image

Overig


Versnellingsbak

CVT

Banden

245/55 R17

Lengte

537 cm

Breedte

193 cm

Hoogte

191 cm

Image

Search